Pages

Friday, October 9, 2009

Algo que quiero intentar....

Yo no se ustedes, pero a mi me gustan muchas cosas y una de ellas son los medios.

I don't know about you, but I like a lot of stuff and one of them is the media.

Hace algunos años empecé a estudiar comunicación en la universidad, pero como que no era mi tiempo y luego de año y medio lo deje.  Luego me casé, saqué mi titulo de traductora y por el momento allí me quedé.

A few years back I started studying communication at college, but apparently it wasn't my time and after a year and a half I dropped out.  Then I got married, got my translator's degree and then I stayed there.

Pero no crean, siempre he tenido la espinita de dedicarme a algo más.  Me gusta sobre todo la radio (ya que allí nadie te ve la cara) y ahora se da una oportunidad.  Hay otro casting para Shock.

But I've always had that thorn in my back of doing something else.  I specially like the radio (since nobody gets to see your face) and now there is an opportunity.  There is another casting for Shock.

Por si no lo saben Shock es una radio cristiana juvenil (no sé de qué otra forma describirla).  Pasan desde rock pesado hasta tranquilitas y música electrónica.  Siempre y cuando sea inspirada por Dios o los artistas sean cristianos declarados [la otra vez estaban transmitiendo música de los Jonas Brothers y Paramore].  Bueno antes estaban en el 105.3 FM en Guatemala, pero desde hace ya algunos meses están transmitiendo solamente por internet a través de http://www.shock.fm.  Les pongo el link por si quieren checarla. 




In case you don't know, Shock is a youth christian radio (I don't know how else to describe it).  You can listen from hard rock to electronic music and smooth music.  As long as it is inspired by God or the artists are declared christians, they will play it [the other day they were playing music from the Jonas Brothers and Paramore].  Well they used to transmit through 105.3 FM in Guatemala but from awhile ago they are solely transmitting through the internet at http://www.shock.fm/.  I give you the link if you would like to check it out.

Bueno, la cosa es que han estado haciendo varios cambios en la programación y ahora han abierto un casting para locutoras.  Si leyeron bien LOCUTORAS, están buscando solo mujeres buena onda, extrovertidas y que les encante hablar (mi descripción completa, no?).

The thing is that they have been making several changes in the programming and now they have an open casting for female broadcasters.  Yes, you read it right FEMALE broadcasters only.  They are looking for cool, outgoing women who love to talk (my complete description, right?).

Desde que salió el anuncio no he dejado de pensar en si debo presentar mi demo o no.  La verdad es que me muero de ganas, pero ahora el clavo está en que no tengo ni idea de cómo hacerlo.  No porque no tenga qué decir, sino porque literalmente no sé como grabarlo.  No tengo acceso a ningún estudio de grabación y la verdad es que no quiero presentar algo bien chafa. 

Well, ever since the anouncement came out I have been toying with the idea of presenting my demo.  The truth is that I'm dying to do so, but the pickle is that I have no idea on how to do it.  Not that I don't have anything to say, but because I literally don't know how to record it.  I don't have access to a recording studio and I don't really want to present something bad.

Bueno, espero que se me ocurra algo, pero ya, porque no quiero dejar pasar esta oportunidad.  Quien quita y luego además de leerme también me puedan escuchar.

I hope I can come up with something soon, since I don't want to let this opportunity go.  Who knows and maybe one day besides reading me you can listen to me too.

Ahi les cuento que tal me va.

I'll let you know how it goes....

Search This Blog / Busca en este Blog

Loading...